O samym projekcie firmy Nike nie chcę się za bardzo rozpisywać. Więc w skrócie, chodzi o to aby odkryć młode talenty piłkarskie. Rekrutację prowadzono na całym Świecie, również w Polsce. Piłkarze wyjeżdżają w różne miejsca i grają masę sparingów z rezerwami lub młodzieżówkami klubów europejskich. Są oglądani przez wielu trenerów i skautów. Poddawano ich nawet pomiarom przy wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu. Sprawdzono m.in. szybkość ich startu do piłki oraz wysokość wyskoku. Nagrodą dla kilku najlepszych ma być kontrakt z klubem Premier League.
![]() |
fot. archersmark.co.uk |
To o czym chciałbym tu napisać to materiał filmowy jaki zrealizowano podczas tego projektu. Powstało w sumie kilkadziesiąt filmików różnej długości. Są one promowane w Internecie na Facebooku i YouTubie. Muszę przyznać, że bardzo przyjemnie się je ogląda. Piłka nożna jest tam przestawiona wyjątkowo ładnie. Dużo ciekawych ujęć, ciekawy montaż (nie tylko opierający się na teledyskowych szybkich ujęciach) i fajna elektroniczna ścieżka dźwiękowa. Sceny z gier, treningów czy badań przeplatają się z wywiadami z trenerami i zawodnikami. Pojawiają się również wypowiedzi ze strony znanych byłych i obecnych piłkarzy. Tak więc możemy zobaczyć m.in. Rafaela van der Varata, Patrice'a Evra'ę, Luisa Figo czy Leo Ferdinanda.
Nie mam wątpliwości, że chodzi w tym wszystkim głównie o promocję firmy Nike. W filmikach ciągle pojawiają się jakieś nowe buty, zawodnicy przechadzają się pod miastach europejskich w dresach tej firmy. Jednak jeżeli chodzi o kategorię „2 – 3 minutowe filmiki reklamowe” to wyszło naprawdę super. Poniżej wkleiłem 2 z nich, które najmocniej przykuły moją uwagę.
Nice Academy...bardzo fajna inicjatywa.
OdpowiedzUsuńMoże odkryją kogoś w Polsce
Moze odkryja, a moze ktos podejmie podobna inicjatywe u nas? Super by bylo.
OdpowiedzUsuńTo było też w Polsce :)- http://www.youtube.com/watch?v=wVSEFO3EjjI
OdpowiedzUsuń